Så segt

Första skoldagen efter praoen idag, snacka om segt för den som är van vid att kunna sitta i soffrummet hela dagarna...
Matte första lektionen, fick tillbaka provet som jag var övertygad om att jag skulle få IG på, men inte då, VG minsann! Jag har aldrig blivit så överraskad i hela mitt liv, tänk att så små saker kan göra en så glad?

Blev lite extra materialist senare, övertog sötaste Pelles gamla iPod eftersom hon fått en ny (råååsa var den, så galet snygg), så nu är jag väl en i mängden bland folk som har iPods. Men jag klagar inte, tvärtom, jag älskar det!

Engelska med gamla kära häxan efter lunch, läste nästan ut Small Steps, som faktiskt är mycket bättre än vad man kan tro, men böcker som man läser högt i klassrummet har en tendens att tråka ut...

Sedan musik (bara en lektion kvar av det i hela grundskolan, wow. Det har gått fort.), redovisning som inte alls gick som jag hoppats. men klassen fick i alla fall njuta av Instant Karma med först John Lennon och sedan älskade Tokio Hotel. Tror inte att de flesta uppskattade Tokio Hotel av alla viskningar om bög att döma, men men, det är väl sånt man får ta.


Det har lyckats spridas en bild på Bills nya tatuering, och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var glad över att jag  vet hur den ser ut, men jag tycker det är så fruktansvärt lågt eftersom bilden eventuellt kan vara upplagt utan Bills tillåtelse. Visserligen kanske det var tatueraren som ville visa upp sitt verk på hemsidan, men när någon frågade om de hade Bills tillstånd togs bilden bort...låter det misstänkt eller vad? Kommer troligtvis inte radera bilden från min dator, men jag kommer inte sprida den heller. I alla fall inte förrän Bill själv har sagt att det är okej. Och jag förstår att han vill hålla den hemlig, kommer ni inte ihåg reaktionen sist bilder spreds på honom i bar överkropp? Och en närbild på hans torso är väl inget han gillar nu heller, ibland undrar jag hur han orkar, hur länge han klarar det. Nitton och all publicitet, det är väl klart att folk är intresserade av honom och hans liv, men om han inte gett sitt godkännande av publicering av bilden så är det bara så egoistiskt om någon lagt upp den. Det är just sånt här som gör att de kommer ta pauser för att slippa oftare, men hur ska de någonsin lyckas få en lugn stund? Om jag kunde skulle jag skicka dem till typ, månen, vad som helst för ett par veckors lugn och ro. Jag älskar er boys.



Ska förmodligen försöka sova nu, ska upp tidigt till Luciaträning i skolan 07.45 vilket betyder att jag skulle behövt gå upp strax efter 6, men lyckades få skjuts så det blir halv sju i alla fall...Jag överlever nog, jag har ju musik, och så de där alldeles, alldeles underbara vännerna.


Grattis igen P, och hoppas skrivmaskinen tänker fortsätta fungera. Gr8 att du gillade den :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0