Mac?

Jag förstår mig inte på Mac datorer över huvud taget, men med tanke på att det är nästan det enda jag kommer använda i fortsättningen så.... 
Sitter i alla fall i skolan nu, som den mediaelev jag är har vi fri tillgång till mediahuset med datorer mm hela tiden, så eftersom jag blev klar med ett diagnosprov i engelskan på tjugo minuter (vi hade en timme på oss) så tänkte jag att jag ändå skulle passa på att gå hit. Engelskan är inte kul någonstans, jag saknar IESJ på varenda engelskalektion, men när vi fått information om vad som krävdes för att tenta av engelska A kände jag mig inte särskilt pepp, läsa två böcker, skriva en recension och ett fördjupningsarbete om något kulturellt i ett engelsktalande land på två-tre sidor.... på sex dagar. Nja. 
Så jag går hela kursen i stället och hoppas på ett MVG. 

Snart har jag svenska också, med en av de bästa lärarna jag träffat; Björn. Han verkar vara en underbart positiv person och idag blir första riktiga lektionen med honom, jag kan knappt vänta! 
Sedan är det matte som gäller, slutar fyra idag (som alla andra dagar), men jag kommer orka med för ikväll ska jag träffa flickorna igen, det är bara några dagar sen sist men jag saknar dem redan, mer än jag hade förstått att jag skulle göra. Vad skulle jag göra utan Patricia och Daniella här? Vet inte. 

Jag tycker om min skola, som sagt. Trots de trettio minuter långa köerna till matsalen och faktumet att mitt lås var invirat i fem lager silvertejp som en liten välkomstpresent från äldre elever imorse... :) 


Kommentarer
Postat av: patricia

du skulle inte klara dig utan mig för jag är din drog! du är beroende av mig

muhuhuhuhuhuhuhuhuhhhh

2009-08-21 @ 13:31:09
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: Marika

Hälsa Daniella från mig! :D



jag håller med. engelskalektionerna är ett enda stort skämt.. bebis nivå.



ses om en och en halv <3

2009-08-21 @ 17:07:28
URL: http://poignant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0