Premiärtisdag

Yes, idag var det premiär för skolpjäsen som många duktiga elever övat på sedan i höstas, "Death and life of Sneaky Fitch". Den handlar i korta drag om Franklin "Sneaky" Fitch som bor i en liten by i Vilda Västern (jag tror att det utspelar sig på typ 50-talet), och han är väldigt feg och ibland elak. I princip hela byn vill bli av med honom, men när det slutligen är dags för hans  begravning chockas hela byn av något väldigt oväntat...
De som jag känner som är med (fast det är klart, man lär ju känna de flesta under repetitionerna) är Caleb, som spelar Doc Burch och Robert som spelar The Singer. Sedan är Calebs bror Peter med och spelar Reverend Blackwood (han är präst), Helen spelar Mrs. Blackwood (hans fru), huvudrollen Sneaky spelas av Jonas Pallinder, och han går bara i sexan! Hans engelska är inte perfekt, nej, men han kan ett helt manus utantill på engelska och är tolv år...

Så dagen har jag spenderat backstage och sett till att alla klädbyten funkat och så vidare, inte så uttröttande med andra ord :)



Jag har  hittat vinterns/vårens must-have! (Eller ja, jag har ju vetat om att den finns, men först nu har jag känt att jag verkligen vill ha den...)
En box med alla Harry Potter böckerna på engelska, boxen i sig är ju snygg och dessutom äger jag bara den sista boken på engelska (lånat de andra av kompisar/min moster). Den är billigast på cdon.com, synd att det är så långt tills min födelsedag, 589 kr kostar den så det är inte precis nåt jag har i backfickan...


Bilden lånad från cdon.com
http://cdon.se/b%c3%b6cker/rowling%2c_j._k./harry_potter_boxed_set_7_delar%2c_vuxen-885478


Underbart för ett fan, yes.


Stephen Jerzak folk, Stephen Jerzak <3


Kommentarer
Postat av: Helen

Jag vill också ha den boxen O_o! hmm... har faktiskt inte läst någon av böckerna på engelska, men kan alltid börja! De engelska är väl bättre än de svenska? vill ha ett sånt paket den 31maj xD

2009-02-17 @ 19:19:52
URL: http://duckfaces.blogg.se/
Postat av: Anonym

aah, jag satt hukad under böckerna, en efter en när de kom ut. Håller helt och hållet med dig, oftast är originalspråket bättre, tror bara jag har hittat en bok som var bättre på översättningen ;)

2009-02-18 @ 22:28:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0