Efter en dag i ensamhet.

Hittade en liten undersökning för bokmalar på Ema's blogg (som jag smygläser lite då och då)  och tänkte att jag lika gärna kan göra det då jag aldrig verkar få några andra bra ord ur mig i alla fall.


Senast köpta inbundna bok
Om jag inte minns fel var det Jan Guillos "Men inte om det gäller din dotter", till mormor när hon fyllde år.
Senast köpta pocketbok
Oj...det är nog Breaking Dawn, jag köper ganska sällan böcker, lånar oftare av kompisar. Dock fick jag ju hela Harry Potter serien på engelska när jag fyllde år, i pocketform.
Favoritgenre
Ingen aning... Trovärdiga, inte nödvändigtvis på det sättet att det skulle kunna utspela sig nedanför mitt fönster, men så att man kan bli lurad att tro på det (Harry Potter, till exempel. Jag vet att det aldrig skulle hända, ändå tror jag på vartenda ord i böckerna.).
Ultimata längden på en bok
Så länge boken är riktigt bra spelar längden ingen roll, tycker det kan bli lite tråkigt med för korta böcker, de tar slut så fort, men en bok måste verkligen ha något att berätta om den ska vara över 500 sidor.
Favoritbokhandel
Har nog ingen med tanke på att samma böcker finns över allt, men bibliotek är ju en kategori för sig. Jag gillar bokhandlar med stort utbud, för även om jag själv inte är intresserad av att läsa om bildelar och dinosaurier så är ju andra det.
Favoritbibliotek
Har jag nog inget, men jag tyckte om Viksjö bibliotek när jag var liten, för där fanns massor av kuddar, roliga böcker och djup tystnad, men nu har jag inte varit där på jättelänge.
Favoritplats att läsa, i hemmet
På balkongen, i min säng, vid matbordet... Jag läser överallt.
Favoritplats att läsa, utanför hemmet
I parken några gator upp, där är det även utmärkt att sitta och skriva!
Fem författare som du alltid köper i inbundet format
Har jag nog inga, formatet spelar inte så stor roll.
Bästa lässnackset
Något som inte är kladdigt; det är inte så fint med fingeravtryck både i och på boken.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning
Om jag verkligen dras in i en bok så hör jag inte ljuden omkring mig, så jag kan inte säga att det spelar så stor roll för min del.
När på dygnet läser du helst
Sena nätter när man inte borde läsa, och på dagarna medan man ligger och njuter av solen.
Bästa bakfylleläsningen
Har jag hittills inte provat på, men jag kan tänka mig något lagom okomplicerat.
Bästa kollektivtraffikläsningen
Enda gången jag läser när jag åker buss eller liknande är City eller Metro, utom när jag höll på med The Twilight Saga, så jag får väl säga någon av dem. Roligast är att läsa horoskopen högt om man har sällskap och skratta åt hur mycket de stämmer eller inte stämmer.

Kommentarer
Postat av: Johanna

hej, jag lånar den här till min blogg, bara så du vet :)

2009-07-09 @ 18:26:54
URL: http://joyinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0