22.04.10

Jag har fått två nya besattheter; färgen rosa samt den svenska sångaren Ola Joyce. Var den förstnämnda kommer ifrån har jag ingen aning om, men jag misstänker att det har att göra med att sommaren är på väg och rosa känns som en underbart somrig färg som råkar passa bra till solbränna. Skaffade mig ett nytt rosa plagg under min shoppingtur i Kista med Mathilda igår, längtar obeskrivligt mycket efter varma sommarnätter just nu.
Ola Joyce upptäcktes via Spotify och efter det MySpace, och när jag väl började lyssna insåg jag att jag för flera månader lyssnade på hans underbara Window Shopping, men föll aldrig riktigt helt för musiken då. Nu däremot har jag blivit helt förälskad, särskilt i singeln Beautiful Loser som jag länkade till för ett par inlägg sen. Här är de låtar jag lyckats leta upp på youtube, tyvärr fanns inte Beautiful Loser, men som sagt, länken går till låten på Spotify istället, lyssna och njut!



Ghost train closing in



Window Shopping



Charlee







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0