Sen tar vi Berlin




Sedan jag kom hem idag har jag ägnat varje minut åt en nyfunnen vän i bokform från skolans bibliotek. Det är sällan jag hittar något bra när jag bara går och letar bland dammiga bokryggar, men den här gången lyckades jag rätt så bra. Åttiotvå sidor senare och jag är förtrollad. Både av språk, upplägg och faktumet att orden i boken sätter namn på mina egna känslor.




Ett kort utdrag som i alla fall fångade mig;


"Visa mig din naknaste stund, när du inte vet var du ska göra av någonting, och be mig vara i den med dig. Explodera med mig i städer vi inte kan uttala namnet på och sov inte på nätterna, lev då, lev hela tiden, säg att du vill det, att du vill det med mig. "                                                    sid. 51









Med denna bok spenderades alltså min eftermiddag, med bakgrundsmusik a'la Citrus Jam, ni hittar min Spotifylista med dem och några andra liknande artister här.
Det var rätt länge sedan jag hade tålamod och vilja att lägga ner över en timme på att bara läsa, men jag måste säga att jag har saknat det. Det, i kombination med musiken, fick mig nästan att hamna i en annan värld för ett tag. Underbart.










Kommentarer
Postat av: Fabian

Jag känner precis igen mig, har nyss kommit in i en läsperiod jag också. Och jag har insett hur extremt mycket jag saknat det :) det där utdraget verkade riktigt bra faktiskt, får nog ta och läsa boken när jag läst färdigt vad jag håller på med just nu, har hittat en awesome serie; hungerspelen heter den ;)

2010-01-14 @ 22:04:45
URL: http://mummelhorainc.blogg.se/
Postat av: PATRICIA

just därför måste jag hitta mitt bibliotekskort.

ALLT är verkligen awesome

2010-01-15 @ 08:53:42
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: Johanna

Visst har man saknat känslan? Jag satt tre timmar i soffan och läste när jag kom hem! Visserligen en research-bok om retorik inför ett svenskaarbete, men jag valde ämnet så jag fastnade i boken ändå :)



Kram <3

2010-01-15 @ 19:34:03
URL: http://joyinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0