280409

Först av allt, ett stort grattis till världens bästa mattelärare som blev pappa till lilla Juni (som för övrigt är ett av de sötaste namnen jag hört) igår! Här kan ni som vill lyssna lite på mr.Turners musik, Street Fighting Man heter bandet, och en del låtar är riktigt bra! 
Men jag saknar mr, Turner på våra lektioner, vi har en snällare version av Dolores Umbridge om ni frågar mig (jag vet att väldigt få håller med mig, men jag gillar verkligen inte henne. Sorry.).


Sedan tänkte jag uppmärksamma fyra stora händelser imorgon:

SPEX-FOTO -
Hermione Granger ska jag vara med kjol, knästrumpor, skjorta, väst och halsduk i Gryffindors färger. Funtar på att skriva ut ett Gryffindoremblem att sätta på västen också...
GEOGRAFIPROV- Som jag inte pluggat ett ögonblick till, och det påverkar vårat betyg... Något som alla IES gör tydligen, men inga andra. Jättekul, verkligen. Tack.
ANNA 20 ÅR! - Söta kaffefreaken Anna Thorell Stårsta fyller hela 20 år imorgon, det firas i The Stårsta House med tårta, presenter med mera.
TWILIGHT DVDN! - Släpps imorgon (om man inte har tur som somliga andra och får den hemskickad) och den lär väl gå på hela kvällen hos Stårstas gissar jag. Jag tänker dock inte köpa den, jag fyller ju år ganska snart och då känns det dumt att slösa pengar på en DVD jag lika gärna kan önska mig. (Dessutom har jag lagt ner pengar idag på present åt lillebror, men vad det är tänker jag inte skriva här!)

Jag som skulle gå och lägga mig tidigt...Hm. Well, jag har aldrig varit bra på det och jag får väl dricka kaffe eller något (jag har druckit en halv kopp kaffe med mjölk, och det var inte så äckligt som jag mindes det från när jag var liten)


Tusen tack och en massa pussar till Hanna som lånade ut sin kjol till mig, samt såg till att jag inte tappade bort mig helt i Viksjö!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0