Tre skäl att älska våren.

- Solen och värmen! Faktumet att jag kunde gå ut i leggings och tunika på kvällen utan att frysa ihjäl gör mig så glad, när det blir ljusare ute blir det även ljusare inuti mig. Problemen känns plötsligt inte alls så jobbiga med sommar och sol inom räckhåll.

- Blommande växter! På min tomt trängs både några halvt uttorkade krokusar från påsken med tussilago, skott på körsbärsträden och doftande gräs (får se hur gott det doftar när pollensäsongen sätter igång...). I Kungsträdgården blommar träden för fullt, och att promenera förbi där med Ben & Jerrys i handen och vänner vid sin sida en ljummen vårkväll är bland det bästa som finns; det är alldeles rosa, fluffigt och somrigt.

- Glädjen. Jag tror inte att jag känner någon som ogillar våren, och att se massor av människor gå runt i shorts och solglasögon med ett leende på läpparna värmer nästan lika mycket som solen. Jag blir glad av solen, fjärilarna, blommorna, träden. Allt som lever igen, vintern känns så grå i jämförelse. Underbart.





Och såhär såg min eftermiddag ut;









Kommentarer
Postat av: ellen

åh Sony kamera (:

vilken är det? ^^

2009-05-06 @ 10:10:50
URL: http://mychoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0