London och balen!



Så var allt som vanligt igen, men ändå inte. För hur roligt jag än haft i London och hur otroligt lyckad balen blev till sist så kvarstår fakumet att vi slutar nian på onsdag...
Men hur som helst, London var helt enkelt underbart! Piccadilly Circus, Trafalgar Square, London Eye, Buckingham Palace (där jag och lite annat folk tappade bort Mr.Meur, eller, nej, han gick iväg från oss), China Town, Oxford Street... Vi blev kallade för "bloody visitors" på Mc Donalds, flirtade loss med killar som gick på Daniel Radcliffes gamla skola, shoppade på Primark och såg världens bästa musikal, Wicked! Det är inte alla sångerskor som får P att gråta, eller hur?
Tunnelbanorna i London är nästan lika förvirrande som de i Barcelona, men inte riktigt. Dock var det lite svårt att se till att alla 41 elever och 4 lärare gick av och på vid samma ställen, men vi tappade i alla fall inte bort någon där.
Sista dagen i London innebar shopping, mestadels på Primark för min del, fyndade lite underkläder, en tunn sommarklänning, ett linne, strumpor, duschcremer med dofterna mango och grapefruit och så lite lila hårspännen till min kusin! Det var lika billigt som jag hört att det skulle vara, jag börjar nästan ångra att jag inte köpte något mer där...
Hittade en present till Karin också, fast jag tänker inte tala om vad det var om hon (mot förmodan) läser detta...

Jag har ätit en massa Skittles och annat utländskt godis, sovit bredvid Karin på ett hotell där det eventuellt fanns råttor och haft de tre roligaste dagarna i mitt liv!


Så balen igår... Jag passade på att sova lite (det blev inte så mycket av med det i London) och vid tvåtiden kom frisören Malin hit och satte upp mitt hår & sminkade mig, det blev riktigt bra om jag får säga det själv, hon var så duktig på att få till det precis som jag ville! Patricia kom förbi, färdigsminkad och klar, och vi åkte farfars fina cab till Linnea, där vi mötte Karin, Louise och Marika också. Vi blev fotade av stolta föräldrar i trädgården och hoppade sedan in i två bilar och åkte till Villum. Väl där har jag inte ord för hur underbart roligt det var, jag tror aldrig jag sett mr.Duerden shake it så som han gjorde där, det var nog första och enda gången jag dansade med mr. Lindberg och tack så mycket Daniel, Alec, Robin, Caleb mfl för danserna!


Jag fick sminkning och håruppsättning av Malin, charmigt med spolar i håret va?


Fast det blev ganska lyckat till slut!



Så himlans fin tjej :* (och nu har ni fått se min klänning också!)


Ni är så bäst (och vi var färgglada!)




Louise såg ut som en prinsessa, som alltid!


För du var ju ändå min första & bästa mentor!


Alla elever och en del lärare från år 9 IESJ 2009. Fan vad bra vi är!


Boysen... och halva Felicia.


Jag kommer aldrig glömma den här veckan, oj vad roligt jag har haft och oj vad det kommer gråtas på onsdag...
Ni är helt enkelt så jävla bäst!

Kommentarer
Postat av: patricia

ingen kan slå oss nu

2009-06-07 @ 11:42:45
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åååhh vad fin du va!!! Och alla andra också, förstås :) Vad kul med London! Vi måste ses någon dag!



puss o kramm

2009-06-18 @ 00:13:19
URL: http://joyinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0