Weekend


Riktigt dålig uppdatering, igen...

Min helg har bestått av en hel del roliga händelser hittills, till exempel såg jag Beck - I stormens öga i fredags kväll med mamma, jag älskar verkligen Beckfilmerna och så är jag hemligt kär i Persbrandt. Dock tyckte jag det var lite synd att han absolut skulle ha skägg i filmen, det blev så uppenbart hur gammal han var då... På vägen hem från bion mötte vi våra grannar som gjorde oss sällskap hela vägen hem, de hade sett Cats musikalen, det vill jag verkligen göra jag med.
Under fredagskvällen beslutade jag mig även för att följa med handbollstjejerna till Åland över dagen igår för att spela första matchen i serien. Så kvart över sju igår morse hämtade de upp mig och vi åkte bil till Kapellskär där vi  tog båten över till Mariehamn, en mycket solig och trevlig resa blev det! Väl där lekte vi turister ("excuse me, where is  the mumintrolls?"), åt lunch och spelade match (förlust som alltid, men vi hade i alla fall väldigt roligt åt deras engelsk-finsk-kroatiska brytning... )
Hemresan var om möjligt ännu roligare än ditresan, mest tack vare livebandet på båten som underhöll oss. Allsång och dans till bland annat den här låten, innan vi kom i land i Sverige runt åtta på kvällen.
En trevlig helg hittills, och min söndag ser ut att bestå av en tripp in till stan, inte helt fel det  heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara mitt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0